Jumaat, 20 Ogos 2010

Band-band indie di Sabah


ORANG PLANET
ORANG PLANET ... Itu lah nama band mereka yang tidak asing lagi di Sabah ini dan telah banyak mengikuti gigs-gigs.Mereka memainkan konsep muzik psychedelic/pop.Mereka terdiri daripada 4 anak muda iaitu Id-vox and guitar,Nazree-guitar,Boy-bass guitar and Faress-drummer.Mereka telah menyiapkan 2 buah demo yang berjudul DALAM MIMPIKU dan BERSAMA KAMU.Lagu Dorang yang banyak orang minat ialah DALAM MIMPI KU. Lagu Mereka ini telah pun berkumandang di radio SABAHAN.FM(Siok bah di dangar~) HeHe.Mereka telah pun menyiapkan 2 lagu baru iaitu KOTA KINABALU dan PUBLISITI.

Nak tahu lebih lanjut tentang orang planet,sila layari:-
http://www.myspace.com/orangplanet09


EMERGENCY CALL

EMERGENCY CALL...Band ini berasal dari sepanggar dan memainkan konsep muzik pop-punk / altern-rock.Mereka terdiri daripada 3 orang line-up iaitu Near-vocals/guitar,AL'e-bass/vox, Onknee-guitar/vox,SESSIONIST Anirs-drums.Mereka telah menyiap kan 3 buah lagu iaitu OH! INDAHNYA,ALL GONE dan DILEMA.Mereka telah menyiapkan lagu baru mereka yang bertajuk (HANYA SATU)MISTERI dan MAXINE.Lagu yang sangat saya suka ialah ALL GONE ! HeHe .

Nak tahu lebih lanjut tentang Emergency Call,sila layari:-
http://www.myspace.com/emcband0


THE WAVES
THE WAVES...Band yang berasal dari sepanggar yg memainkan muzik Alternative Rock / Power Pop .Mereka terdiri daripada 4 orang line-up iaitu Steve-vox/guitar,Zaini-guitar,Fadz-bass guitar dan Apis-drummer.Mereka telah menyiapkan satu lagu yang bertajuk KEBOSANAN dan mereka tengah proses lagu baru mereka yang bertajuk TERNYATA dan MEMPERSONA.

Nak tahu lebih lanjut tentang The Waves,sila layari:-
http://www.myspace.com/thetissue


SHOOTHIM DAY'S
SHOOTHIM DAY'S...Band ini berasal dari sandakan town dan memainkan muzik berkonsepkan PUNK rock,POP punk.Mereka terdiri daripada 3 orang anak muda iaitu Bengbeng-Guitar and Vox,Aidiel-Bass guitar dan Afixz-Drummer.Mereka telah pun menyiapkan sebuah lagu yg bertajuk NO EDUCATION.Suara Bengbeng iaitu vox mereka mirip-mirip suara Penyanyi Green Day(Billie Joe Armstrong).Itu lah kelebihan Band ini .. HeHe

Nak tahu lebih lanjut tentang Shoothim Day's,sila layari:-
http://www.reverbnation.com/shoothimday
or
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000339563455#!/profile.php?id=100001110965489



SUNDAY SURPRISE
SUNDAY SURPRISE..Band ini berasal dari Tuaran dan memainkan muzik berkonsep indie rock/alternatif.Mereka terdiri daripada 4 orang remaja iaitu Zullu-Vox , Aloy-1st Guitar , Sonz-2hd Guitar dan Bjay-Drummer.Sekarang mereka tengah mencari Pemain guitar bass,jika berminat untuk join band ini.Contact-contact lah mereka.Mereka telah banyak menyiapkan lagu mereka sendiri,Antaranya ialah KAMU BUKAN DIA dan KEJAR .

Nak tahu lebih lanjut tentang sunday surprise , sila layari :-

http://www.facebook.com/profile.php?id=1583025274#!/pages/sunday-surprise-band/108075062561357?v=wall

1 ulasan: